deadcookie

Direktlänk till inlägg 8 januari 2016

Tider då man ville bli en tecknare

Av Anna - 8 januari 2016 14:00

Som jag har berättat för er snabbt är jag en hemmafru (boring, jag vet) med två små barn (den här delen är roligare än den första,heh) i ålder 2,5 år och 9 månader.

Innan det var jag dock enbart en dotter,sambo, otaku och en Disneyfan med drömmar om att bli tecknare.

Jag har gått på bild occh formprogrammet under min gymnasietid, en månad animationsprogrammet i Eksjö, och ett halvt år i Malmös folkhögskola med inrikting på tecknade serier.

Sen blev jag gravid med Nina och så började jag leva i en ny bubbla, en föräldrarbubbla.

Ni kanske undrar, varför lämna en så otrolig resa till att bli en tecknare?

Jo, det låter kanske dumt, men jag tror inte att jag kunde ha någon framtid i serieindustri.

Jag kan teckna, men jag är inte superbra på det som många andra jag träffade var.

Och åt andra sidan så har jag för stora problem med matte, och jag klarade matte A efter tre år och EFTER att jag har gått ur gymnasiet via Hermonds, eller vad hette det.

Jag har funderad sedan dess att bli en förskollärare, men efter mina två egna barn vill jag absolut inte ta hand om flera samtidigt då mina egna kör mig till vansinne idag, särskilt min djävul till dotter xD

Jag har bestämmd mig för att utbilda mig till butikssäljare när sonen Max fyller två eller tre år, och jag hoppas att kunna på jobb på en leksaksbutik, det skulle vara a dream come true för mig.

Tyvärr, när man har dyskalkyli finns det inte många high end jobb att välja mellan eftersom allt bra kräver minst matte B :/

Här kan ni se några bilder från 2012, de sista bilderna jag har tecknat innan jag blev gravid. Jag har inte tecknat nåt sedan dess.

 

Tjejen med rosa hår tecknade jag faktiskt i februari 2010, så hon är ännu äldre än dem andra.


Jag älskade Disney sedan jag var ett barn, anime började jag gilla när jag blev 16 år gammal, då introducerade mig en vän till serien Chobits som jag blev verkligen förtjust i. 

Chobits var inte min första anime, jag har ju kollat på Sailor Moon,Pokemon och Digimon som yngre också, men jag blev inte fast vid animegenre då (även om jag älskade Pokemon).


Ja, så var det då. Min tecknarkarriär blev kortvarig, men bra så länge den var.

Jag får höra ibland att jag ska fortsätta med min dröm efter att barnen blir äldre, men jag vet inte.

Först tänker jag skaffa mig ett jobb, sen kan jag fundera på att starta en blogg med serien på Blogger som jag skulle kunna publicera en gång i veckan (ja,jag har redan tänkt på det hela,haha).

Men just nu, har jag två år till att vara hemma med mina småttningar. :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 19 januari 2016 15:35


Hej mina vänner :3 Sorry för att jag inte bloggade hela veckan men ärligt talat så kände jag inte för att blogga. Tänkte göra det nu dock,då jag tänker på att köpa en ny docka inom kort, nämligen den här tjejen:   En ny Kikipop docka! :D J...

Av Anna - 12 januari 2016 15:17


Ja, men då var jullovet officielt slut för oss. Dotterns första dag på förskolan gick faktiskt bra vilket känns bra för hon brukar vara den som gråter mest vid inlämningar och avhämtningar. Hon vaknade sent dck eftersom hon läggde sig kl.23 igår ...

Av Anna - 11 januari 2016 19:30

Alltså, jag vill verkligen veta  vem är det som står bakom, finger family videos på YT. Dem som gör dessa videos har en udd fantasi. Om jag inte hade hafy barn skulle jag inte ens veta att dem existerar,men med tanken på att min lilla tjej tittar...

Av Anna - 11 januari 2016 15:15


Nu tänkte jag berätta lite om mina favorita animerade musikvideos. Massor med artister har åtsminstone en animerad musikvideo på sitt konto. Det finns också musiker som har bara animerade videos så som Gorillaz och Caravan Palace som är också min...

Av Anna - 11 januari 2016 10:00

Godmorgon mina vänner! :) Idag vill jag att ni träffar Kiki, min Kikipop docka.   Då och då ska jag lägga upp inlägg med bilder på Kiki, och jag tänkte göra en serie med henne i huvudrollen :) Det blir dock inga ambitiösa serier utan något l...

Presentation


Hej!
Välkomna till bloggen!
Här är lite fakta om mig:
Jag heter Anna
Jag är 25 år gammal
Ursprungligen kommer jag från Polen så tyvärr, men min svenska är inte perfekt.
Jag bor i Kalmar
Jag är en fru och en mamma till två småbarn
Jag är eccentris

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards