deadcookie

Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Anna - 5 januari 2016 17:42

Tja! Idag kom brevbäraren med ett leverans från kicks. Jag köpte lite hårpeodukter, L&S shampoo och balsam, samt en röd Ombre hårfärg då jag tänkte färga håret imorgon medan min man ska passa barnen :3 Det var för 1,5 år sedan jag färgade håret ombre och först tänker jag blondera dem och sedan lägga på färgen. :) Förresten, det har snöat mycket i Kalmar så imorgon blir det lek i snön! :D

Av Anna - 5 januari 2016 10:27

Hej på er!

Hur ser dagen ut för er idag?

Ungar har precis vaknat och vi håller på att äta frukost :)

Det är risgröt som gäller idag åtminstone för mig då dottern gillar inte risgröt och sonen min klarar inte av att äta sånt mat än.

I detta inlägg tänkte jag visa mina samlingar så att ni har lite koll på vad jag samlar på.

Let's start!

Först tänkte jag visa samlingens stolthet, Disney Stores LE dockor:

   

De dockorna jag visade hittills är 46cm stora.

De är alltid stressigt att köpa dessa dockor, eftersom dem brukar vara utsålda på en timme, och Frost dockorna på typ 10 minuter, helt galet!

De kostar också en del (1085kr) så det gäller att spara mellan releases. ^^'

Den rosa docka ni ser är en japansk docka, en kikipop, jag brukar kalla henne för Kiki.

Jag tar då och då bilder på henne i form av plåtningar så ni kan vänta er att se henne i bloggen^^

 

Hemsk mobilbild på vackra dockor, lol.

Dessa dockor är i Barbiestorlek och det är samma sorts dockor som Mimmi som jag skrev om igår.

De kallas för signature designers dockors och dem ni ser här är fairytale designer couples.

Ett par kostade 1500kr...det förklarar varför jag inte har hela samlingen xD

 

Här kan ni se mina Disney Jim Shore, WDCC och Grand Jester figurer.

WDCC är porslinfigurer som tillverkas inte längre och de syns i rad 3 och 4, Jim Shore är dem figurer som ser ut som om dem gjordes i träd, de står på rad 1 och 2, och Grand Jester finns på rad 1 och det är Rpaunzel och Jasmine som står bakom Ariel å Anna (det finns dock en Grand Jester Anna som är just nu på väg till mig :3)

 

Det här är samlarbilder som barnen samlar på i Polen.

De finns inte i Sverige, och jag vet att Tyskland gjorde sitt försök med Monster High på de här, men det lyckades inte att fånga barnens intresse.

Av någon anledning är de populära enbart i Polen, och jag samlar på de bara för nostalgins skull eftersom de var en stor del av min barndom, särskilt skollivet i Polen (man brukar byta de med varandra på raster).

Crazen började på 90-talet och dem här smalarbilderna är fortfarnade även idag :)

Jag har faktiskt några pärmar fulla med dem, och det är inte bara Frost utna andra Disney filmer också.

 

Jag har också smalarbilder med Winx, och jag hade biler med Equestria Girls, Barbie,Bratz, Sailor Moon och mycket annat men det blev för mycket och jag sålde dem icke Disneybilder

 

Nu går vi över till Disneypinsen som bor i en sådan fin glansig pärm :3

   

Som ni ser Anna från Frost står i fokus i min pinsamling, jag älskar den här tjejen då hon påminner mig när det gäller personlighet, och jag älskar rödhåriga karaktärer :D


 

Jag samlar också på andra Frostpins...

 

Jag har en fin liten samling på andra Disneypins :)

   

Jag har också en fin liten samling med Pokemonpins :3

Pokemonpinsen är faktiskt billigare än Disney pins som kostar ibland över 1000kr med frakten.

Dessa brukar gå för 120-400kr med frakt som är intte så illa.

De flesta Pokepins säljs i Pokemon Centers, officiella Pokemon butiker i Japan samt TCG events.


Då var det allt angående mina samlingar, det var ett långt inlägg och jag är glad att jag är klar med det,haha xD


Vad samlar ni på? :D

Presentation


Hej!
Välkomna till bloggen!
Här är lite fakta om mig:
Jag heter Anna
Jag är 25 år gammal
Ursprungligen kommer jag från Polen så tyvärr, men min svenska är inte perfekt.
Jag bor i Kalmar
Jag är en fru och en mamma till två småbarn
Jag är eccentris

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards